Garantie

Hoelang heb ik garantie bij Werck24?

Op elk product dat je bij ons koopt geldt een minimale garantie van 2 jaar bij normaal consumenten gebruik. Naast de wettelijke garantie bieden wij je op sommige producten een garantietermijn van 5 jaar en soms tot wel 10 jaar vanaf de datum van aankoop. Kopen bij Werck24 biedt je dus voordelen maar vooral meer zekerheden.

Minimaal 2 jaar garantie

Werck24 is verantwoordelijk voor het afhandelen van alle klachten en biedt op al haar producten een minimale garantie van 2 jaar bij normaal consumenten gebruik! Op een selectie van ons assortiment ontvang je zelfs een garantie van 5 jaar en 10 jaar op speciaal geselecteerde bureaustoelen. De exacte garantietermijn staat bij elk product vermeld.

Wij hanteren 3 garanties op het gebied van veilig (aan)betalen, extra goede product garantie en een onafhankelijke geschillencommissie.

In de Algemene Voorwaarden staat precies hoe de erkenningsregeling werkt. 

Koop zeker, koop bij Werck24 !

Bij de aankoop van een product heb je altijd een garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een goed product en dat dit product datgene moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast zijn er in sommige gevallen aanvullende fabrieksgaranties van toepassing. Indien er sprake is van aanvullende fabrieksgarantie dan kun je deze terugvinden in de gebruiksaanwijzing van het product.

De garantie gaat in op de datum van aankoop of de datum van bezorging en het product is bij Werck24 gekocht. 

Garantie is WEL van toepassing op:

  • Wielen, kunststof vloerringen van barkrukken en vloerdoppen (maximaal 1 jaar)
  • Accu's en opladers (maximaal 2 jaar)
  • De ombouw, de gelaste en gelijmde verbindingen van stoelen, barkrukken, fauteuils en banken 
  • Beschadigingen en slijtage welke zijn ontstaan door onjuist gebruik zijn, vallen niet onder garantie

De garantie is NIET van toepassing op: 

Product gebonden eigenschappen zijn uitgesloten van garantie zoals:

  • Krimpnaden en kleine scheurtjes bij hout
  • Plooivorming in de bekleding/stoffering
  • Kleurverschil met leer-, stof- en houtkleurstalen
  • Invloed van (zon)licht en warmte op leer en stof
  • Werking van hout onder invloed van (zon)licht, warmte en vocht
  • Schade die onstaat aan de vloer tijdens het gebruik van meubelen met doppen en wielen
  • Gebruiksslijtage van vloerdoppen en wielen

en

  • Schade als gevolg van onjuist gebruik
  • Schade ontstaan door eigen (intern) transport of montage
  • Algehele slijtage en/of onderdelen getroffen door slijtage
  • Normale slijtage door het gebruik
  • Defecten of gebreken die al bekend zijn op het moment van ontvangst of bij de aanschaf van het product
  • Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice

Om jaren plezier te hebben van je meubels is het van belang dat je de onderhoudadviezen altijd opvolgt. Het niet goed of verkeerd onderhouden van je meubels kan leiden tot klachten die niet onder de garantie vallen. Werck24 heeft altijd het recht om een mankement te herstellen en het meubel eventueel bij je op te halen voor reparatie. Reparaties welke buiten de garantie van 2 jaar vallen, kunnen indien mogelijk tegen kostprijs eventueel gerepareerd worden. Voorrijkosten en/of verzendkosten berekenen wij door. 


De belangrijkste zekerheden voor jou als klant:

Duidelijkheid over kosten

Werck24 informeert je voorafgaand aan het bestelproces over alle eventuele bijkomende kosten, denk hierbij aan verzendkosten, betaalkosten, poliskosten, administratiekosten of afsluitprovisies. Bij Werck24 betaal je geen kosten voor bezorging en geen kosten voor het gebruik van Creditcards. 

Achteraf betalen of gespreid betalen

Bij Werck24 kan je achteraf betalen, wij bieden je de mogelijkheid om minimaal 50% van het aankoopbedrag achteraf of bij aflevering te betalen. Kies voor betaling bij levering voor de optie Rembours. Je betaalt dan contant of met PIN aan de chauffeur. Wil je liever achteraf betalen? Kies dan voor Afterpay. Voor een overzicht van alle betaalmogelijkheden verwijzen wij je graag naar onze speciale pagina met betaalmogelijkheden. Nieuw is de mogelijkheid om je aankoop in termijnen te betalen, je betaalt dan gespreid per maand. 

14 dagen bedenktijd, niet goed geld terug voor consumenten aankopen

Bij Werck24 heb je altijd als consument een bedenktijd van 14 dagen, binnen deze termijn mag je (zonder opgave van reden) afzien van de koop. Je ontvangt vervolgens alle kosten van je aankoop terug op je rekening, met uitzondering van de retourkosten. Deze zijn voor jouw rekening. Kijk voor een overzicht van de retourkosten op onze klantenservice pagina. Het automatische retourrecht is niet van toepassing voor bedrijfsaankopen.


Mijn product is defect. Wat moet ik doen?

Bij Werck24 staat klanttevredenheid hoog aangeschreven. Mocht je toch een slechte ervaring hebben met een product of eventuele transportschade willen melden dan horen wij dit graag zodat we dit voor je kunnen oplossen.

Natuurlijk kun je ons daar direct over bellen maar bij een defect, schade of bij incomplete leveringen ontvangen wij je klacht bij voorkeur via het emailadres info@werck24.nl. Zo houden wij het overzicht over de klacht en de status van opvolging.

Vermeld altijd duidelijk de volgende informatie:

  • het bestelnummer
  • een korte omschrijving van de klacht.
  • 2 of 3 foto's ter ondersteuning

De foto's hebben wij nodig om de klacht op afstand te beoordelen en te overleggen met onze leveranciers en vervoerders. Zware fotobestanden boven 1 MB verzenden? Geen probleem, maar verstuur dit dan snel en makkelijk via een "file transfer" bijvoorbeeld www.wetransfer.info

 

Geschillen

Het is zeer onwaarschijnlijk, maar ontstaat er toch een probleem waar je met onze klantenservice niet uitkomt, dan heb je het recht om de klacht aan te melden bij de Onlinegeschillencommissie van de Europese Commissie. Kortweg ODR. Ons emailadres is service@werck24.nl